lauantai 20. elokuuta 2016

Muutoksia elämään? Mitä Sinä haluat?


Omaa elämää koskeva muutos pelottaa aina. Tuo muutos voi olla pienen pieni tai suuren suuri ja silti yhtä pelottava. Kyseessä voi olla elämäntaparemontti,  opiskelun aloitus, muutto toiselle paikkakunnalle / uuteen maahan, perheen kasvaminen, työpaikan vaihtuminen, eläkkeelle jääminen, jne..

Itse olen ollut muutoksen pyörteissä viimeiset 5 vuotta. Siitä lähtien kun kuulin kantavani pientä ihmisen alkua masussani. Tunsin olevani onneni kukkuloilla, mutta mietin samalla kuinka pärjäisimme kahdestaan ja millaisia haasteita kohtaisin. Kaikki mennyt loistavasti ja edellisessä kirjoituksessani kerroinkin tarkemmin mitä kaikkea tässä viime vuosien aikana on tapahtunut.

Muutos on vienyt minua eteenpäin. Olen oppinut hurjan paljon itsestäni. Olen oppinut uskomaan tavoitteisiini ja unelmiini. Olen oppinut, että universumi kuuntelee toiveeni. Olen oppinut, että vetovoiman laki todellakin toimii. Ei, tämä muutos ei ole aina ollut helppoa, mutta sitäkin palkitsevampaa.

Olen kullut useasti sanottavan, että suunnittelemme ensi vuonna pidettävän kahden viikon kesäloman tarkemmin, kuin oman elämämme. Tai edes seuraavat 3-5 vuotta. Tuntuu hurjalta. Olemmeko todellakin näin urautuneita? Emmekö oikeasti halua enempää? Vai emmekö vaan uskalla toivoa ja unelmoida? Onko tuttu helvetti kuitenkin parempi kuin tuntematon taivas?

Mitä, jos se unelmien elämä onkin ihan tuossa nurkan takana? Yhden päätöksen takana? Mitä, jos kolmen vuoden kuluttua tähän aikaan elät unelmiesi elämää? Mitä, jos se onnistuukin jo vuodessa eikä kolmessa? Mitä unelmien elämä Sinulle tarkoittaa? Mitä, jos voisit saada ihan kaiken mistä olet koskaan haaveillut?

Sulje silmäsi hetkeksi. Hengitä syvään pari kertaa (nenän kautta sisään ja suun kautta ulos). Rentouta kehosi ja mielesi. Anna mieleesi tupsahdella asioita, joita haluaisit kokea / paikkoja, joissa haluaisit käydä / ihmisiä, joita haluaisit tavata / aisoita, jotka tuottavat sinulle iloa.... Mitä näet? Kuinka palavasti haluat niiden olevan totta?





Onnea, rakkautta ja unelmia <3
Maarit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti